Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/qpharma/public_html/mumomega/libraries/cms/application/cms.php on line 460
Jestem delfinem – pływam w ciąży - Mumomega

Jestem delfinem – pływam w ciąży

Jestem delfinem – pływam w ciąży

Dziecko, które rozwija się w Twoim brzuchu, żyje w środowisku wodnym. Na początku ma nawet całkiem sporo miejsca, aby być małym pływakiem. Okazuje się, że całkiem dobrze wpłynie na niego fakt, że w czasie ciąży również będzie pływać. Zresztą aktywny pobyt na basenie będzie także dla Ciebie okazją do relaksu i skorzystania z dobroczynnych skutków umiarkowanej aktywności fizycznej w ciąży.

Jak każdy sport

Zalety z pływania w ciąży pokrywają się z głównymi zaletami uprawiania sportu. Chodzi o lepsze samopoczucie, pojawiające się na skutek uwolnienia do krwi endorfin w wyniku wysiłku, lepsze krążenie krwi czy ogólną sprawność, która wyraźnie się poprawia. I podobnie jak w przypadku innych dyscyplin takich jak bieganie czy jazda na rowerze, trzeba w ciąży brać pod uwagę indywidualne predyspozycje i wsłuchiwać się we własny organizm. Co do zasady nie ma przeciwwskazań do pływania w ciąży, jednak intensywność ćwiczeń to sprawa indywidualna. Oczywista sprawa, ze największe korzyści odniesiesz z umiarkowanej aktywności, aby zbytnio nie przeciążać się w tym wyjątkowym czasie.

Korzyści z wody

Jednak oprócz ogólnych zalet, które są wspólne dla większości sportów aerobowych, pływanie czy uprawianie innych sportów wodnych (aqua aerobik, fitness wodny) w ciąży daje dodatkowe korzyści. Głównym sprzymierzeńcem jest siła wyporu wody. Twoje ciało wzmocni się dzięki pewnemu oporowi, jaki stawia woda, a ćwiczenia będą dużo lżejsze dla Ciebie i Twojego kręgosłupa właśnie dzięki tej sile, która sprawia, że czujesz się lżejsza. Jeśli doskwierają Ci bóle w odcinku lędźwiowym, przebywanie w wodzie może je złagodzić. A w dłuższej perspektywie będziesz mogła wzmocnić właśnie te  mięśnie, które są najbardziej obciążone.

Nawet spokojne pływanie na plecach wymaga kontrolowania oddechu, co z pewnością przyda Ci się, kiedy nadejdzie dzień porodu. A samo oddychanie w czasie ruchu dotleni Ciebie i dziecko.

Poza tym opór wody i jej prześlizgiwanie się po Twoim ciele bardzo pozytywnie wpłynie na Twoją skórę.

Regularnie

Wszystkie opisane wyżej korzyści odniesiesz już z pierwszą wizytą na basenie, jednak najwięcej zyskasz, jeśli będziesz uprawiała pływanie regularnie. Dzięki regularności będziesz mogła działać długofalowo, czyli rozciągnąć swoje mięśnie i wzmocnić te partie, które są najbardziej obciążone. Wizyta na basenie dwa razy w tygodniu w zupełności wystarczy, aby skutecznie wykorzystać dobroczynny wpływ wody.

Warto zapytać lekarza

Zawsze, kiedy masz jakieś obawy lub coś zaczyna Cię niepokoić, pytaj swojego lekarza prowadzącego. Doradzi Ci, czego powinnaś się ewentualnie wystrzegać. Jeśli jednak jesteś zdrowa i twoja Ciąża przebiega prawidłowo, spokojnie możesz zakładać kostium kąpielowy i korzystać z dobrodziejstw wody.