Troszkę się rozciągnę – ćwiczenia dla ciężarnych kobiet

Sprawna i gibka

Lubisz czuć się dobrze w swoim ciele, sprawna i gibka. Dlatego wiesz dobrze, że gimnastyka ma  znaczący wpływ na Ciebie i Twoje samopoczucie. Co chwilę natykasz się w sieci na artykuły, których autorzy alarmują, że z kręgosłupami dzisiejszych pracowników biurowych nie jest najlepiej i wymuszona postawa siedząca przez kilka godzin dziennie nie jest wcale najlepszym rozwiązaniem. I ćwiczysz. A właściwie może ćwiczyłaś, bo teraz nabrałaś wątpliwości.

Trochę wątpliwości - ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Może w Twojej głowie rodzą się pytania, czy nic nie stanie się dziecku, czy to na pewno dobry pomysł, czy nie lepiej spokojnie przetrwać czas ciąży nie ruszając się za bardzo. Nie brakuje doradców, którzy twierdzą, że „lepiej się jednak nie przemęczać, a w ogóle kto to widział, żeby z brzuchem wyczyniać jakieś harce”. Takie przeświadczenie bierze się z traktowania czasu ciąży nie jako wyjątkowego okresu w życiu, w którym należy po prostu zadbać o to, co niezbędne, ale bardziej jako czasu choroby. Przy takim podejściu ćwiczenia w ciąży nie są dobrze postrzegane.

Rozciągaj się śmiało

Oczywiście jak zawsze w przypadku ćwiczeń w ciąży, bardzo ważne jest, aby dziecko rozwijało się prawidłowo, a ciąża przebiegała bez żadnych komplikacji. Dlatego  byłoby wskazane, żebyś najpierw skonsultowała się z lekarzem prowadzącym, który ostatecznie potwierdzi, czy możesz uprawiać ćwiczenia dla kobiet w ciąży. O ile nie dzieje się nic naprawdę niepokojącego, to nie powinien mieć nic przeciwko temu.

Ćwiczenia w ciąży pod specjalnym nadzorem  

Co do samych ćwiczeń dla ciężarnych kobiet, na pewno musisz zrezygnować z tych, które wiążą się z ryzykiem gwałtownego upadku lub urazu. Ważniejsze od liczby powtórzeń  jest stopniowe wzmacnianie całego ciała, skupienie się na oddechu oraz własnej wydolności. Najlepiej przeznaczyć na ćwiczenia około 30 minut dziennie i, o ile pozwalają na to warunki atmosferyczne, ćwiczyć na zewnątrz w umiarkowanym tempie. Głównie polecane są ćwiczenia dla ciężarnych kobiet na wzmocnienie kręgosłupa, wzmacniające mięśnie brzucha oraz zwiększające ruchomość stawów biodrowych.

Komunikacja ze sobą

Grunt to dobra komunikacja z własnym ciałem i wsłuchiwanie się w jego potrzeby. Sama poczujesz, czy ruchy i ćwiczenia, które dla siebie dobrałaś, są odpowiednie. Nie ma jednak powodu do ograniczania ćwiczeń dla kobiet w ciąży, tym bardziej, że ma ona bardzo dobry wpływ na zdrowie Twoje i Twojego maluszka.  Zadbaj tylko o to, co niezbędne i ciesz się własnym ciałem.