Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/qpharma/public_html/mumomega/libraries/cms/application/cms.php on line 460
Spokojnie, to tylko waga - Mumomega

Spokojnie, to tylko waga

Trochę kontroli

Kontrola wagi jest zdrowym nawykiem. Powszechna opinia mówi, że kobiety robią to dużo częściej niż mężczyźni. Jak to z taką potoczną wiedzą bywa, najczęściej prawda leży gdzieś po środku, ale na pewno przynajmniej kilka razy nieco uważniej przyglądałaś się swojej sylwetce i postanawiałaś mieć większy wpływ na ilość kilogramów, jaką prezentowała Twoja waga łazienkowa.

Będzie Cię więcej

Mając na uwadze te próby i pamiętając, że nie zawsze było łatwo, nie dziw się, że możesz odczuwać obawy związane z Twoją wagą w czasie oczekiwania na dziecko. Przybieranie na wadze w ciąży jest procesem całkowicie naturalnym – swój ciężar ma nie tylko dziecko, ale także cała „infrastruktura”, która rośnie wraz z nim, między innymi macica, płyn owodniowy, łożysko. Zupełnie inną kwestią jest ilość kilogramów, których Ci przybywa. W Internecie lub w książkach znajdziesz sporo popularnych kalkulatorów lub tabelki z normami. Pamiętając, że jest to sprawa indywidualna i zależy od wielu czynników, między innym od Twojej sylwetki sprzed ciąży, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do swojej wagi, dobrze, abyś podzieliła się nimi z Twój lekarzem prowadzącym.

Wszystko mija

Najważniejsze, że jest to stan przejściowy i po porodzie prędzej czy później wrócisz do swojej wagi. Racjonalna dieta i odpowiednio dobrane ćwiczenia na pewno Ci w tym pomogą. Teraz powinnaś skupić się przede wszystkim na tym, aby nie ulec jednej z dwóch skrajności.

Pierwsza skrajność

Pierwsza z nich polega na tym, że za bardzo przejmujesz się przyrostem wagi. Może to rodzić pokusę przestrzegania zbyt restrykcyjnej diety lub po prostu rodzić niepotrzebny stres. Oczywiście racjonalna dieta i przywiązywanie wagi do tego, co znajduje się na Twoim talerzu na pewno pozytywnie wpłynie na Ciebie i Twoje dziecko, byle nie popadać w skrajność.

Druga skrajność

Druga pokusa może brać się z przeświadczenia, że kobieta w ciąży może sobie pozwolić na dużo więcej niż normalnie w sferze jedzenia. Osławione nocne podjadanie, dziwne mieszanki w  ogromnych ilościach  i częstotliwościach. Oczywiście – jeśli odczuwasz potrzebę – powinnaś jeść, bo to jest sprawa bardzo indywidualna, jednak warto pamiętać, że w ciąży jedzenie nie uchodzi zupełnie bezkarnie. Przede wszystkim liczy się jakość spożywanych posiłków, jednak ich ilość i częstotliwość także mają znaczenie. Wychodząc z założenia, że w ciąży wszystko wolno, można się w łatwy sposób nabawić nadwagi.

I zdrowy rozsądek

Najlepszy okazuje się zdrowy rozsądek i dostarczanie tego, co niezbędne w optymalnych ilościach. Ostatecznie waga waha się nie tylko w ciąży, ale wiele razy w życiu  i doświadczenie podpowiada, że możesz mieć na nią wpływ, o ile nie popadasz w skrajności. Spokojnie, to tylko waga.