Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/qpharma/public_html/mumomega/libraries/cms/application/cms.php on line 460
Waga i skóra o jakich marzysz - Mumomega

Waga i skóra o jakich marzysz

Zmiany w ciąży i po porodzie

Nie jest tajemnicą, że ciało w ciąży się zmienia, w zasadzie widać to po prostu gołym okiem. Taki stan jest naturalny i trzeba go po prostu zaakceptować. I jeśli w zasadzie do porodu nie masz problemu z tym, że przybyło Ci kilka kilogramów lub Twoja skóra zmieniła się na niekorzyść, to już po przyjściu na świat twojego dziecka pewnie będziesz chciała wrócić do formy sprzed ciąży. Wtedy zaczyna się trochę poważniejsze wyzwanie, ale dobra wiadomość jest taka, że spokojnie temu wyzwaniu podołasz.

Więcej skóry

Jednym z głównych problemów jest nadmiar skóry na brzuchu. Nie należy panikować, bo skóra potrzebuje trochę czasu, żeby wrócić do swoich rozmiarów. Jednak dobry wpływ będą miały masaże pod prysznicem oraz wcieranie ujędrniających balsamów. Ze względu na to, że kolagen zdecydowanie poprawia jędrność skóry, warto wprowadzić do swojej diety ryby morskie.

Rozstępy

Rozstępy dotykają także większość ciężarnych. Najlepiej zadbać o zapobieganie rozstępom już w ciąży stosując odpowiednie kosmetyki, delikatnie masując brzuch oraz dbając o odpowiednią zawartość kolagenu w diecie. Bez względu na to, czy taka pielęgnacja miała miejsce, po narodzinach dziecka te same metody także będą spełniać swoje zadanie. Dodatkowo możesz zacząć używać nieco mocniejszych kosmetyków lub wybrać się do salonu piękności  i skorzystać z bardziej profesjonalnych metod walki z rozstępami.

Więcej brzucha

Wystający brzuch to także pozostałość, która dotyka większość kobiet po porodzie. Jest ściśle powiązany z jeszcze jednym problemem jakim jest nadmiar tkanki tłuszczowej i cellulit. W tym wypadku najlepsza będzie aktywność fizyczna i zrównoważona dieta. Oczywiście ćwiczenia powinny być dostosowane do Twoich możliwości i czasu. Przynajmniej w okresie połogu warto szczególnie uważać ze wzmożoną aktywnością fizyczną. Jeśli jednak zaczniesz, to pamiętaj, że największe prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu pojawia się wtedy, kiedy ćwiczysz regularnie. Warto więc odpowiednio wcześnie planować basen lub bieganie w parku. Przydadzą się także ćwiczenia na mięśnie brzucha.

Motywacja i wytrwałość

Opisane wyżej sposoby radzenia sobie z najczęstszymi wyzwaniami związanymi z wagą i skóra po ciąży są zdroworozsądkowe i łatwe do wykonania. Największa trudność polega na rozpoczęciu odpowiednich aktywności i następnie jej kontynuowaniu aż do osiągnięcia zamierzonych rezultatów. Niemniej, jeśli cel będzie postawiony jasno, na pewno zrobisz to, co niezbędne, aby go osiągnąć.