Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/qpharma/public_html/mumomega/libraries/cms/application/cms.php on line 460
Mocne treningi na nowo – powrót dla aktywnych - Mumomega

Mocne treningi na nowo – powrót dla aktywnych

Życie na sportowo

Sport nigdy nie był Ci obcy. Właściwie od zawsze lubiłaś się ruszać – bieganie, pływanie, przełaje, skakanie, rolki, rower i inne pojazdy napędzane siłą mięśni to Twój żywioł. Brałaś udział w różnych zawodach, ścigałaś się, rywalizowałaś. W ciąży z natury rzeczy musiałaś nieco ograniczyć swoje treningi. Co prawda nie zrezygnowałaś ze sportu, bo doskonale wiesz, że prawidłowo rozwijająca się ciąża to nie choroba. Treningi zostały więc dostosowane nie pod osiągnięcia, tylko pod małego człowieka, który rósł w Twoim brzuchu.

Powrót do treningów

Kiedy wspomniany wyżej maluch jest już na świecie, możesz zacząć myśleć o nowych wyzwaniach treningowych. Dla Ciebie to nie jest dobry czas, aby zacząć uprawiać sport lub wyrabiać sobie dobre nawyki, Ty po porostu chcesz wrócić do tego, co najbardziej lubisz. Uwielbiasz przecież te endorfiny, które uwalniają się do Twojego  krwioobiegu po większym wysiłku fizycznym. Oczywiście warunkiem niezbędnym jest znalezienie odpowiedniej ilości czasu, czyli podział obowiązków i zaangażowanie taty w opiekę nad maluchem. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule o podziale obowiązków.

Ostrożnie na początku

Okres, w którym najbardziej musisz na siebie uważać to połóg. Poczekaj, aż minie bezpośredni czas dochodzenia do siebie. Przyjmuje się okres 6 tygodni dla porodu naturalnego i 8 tygodni dla cesarskiego cięcia, jednak często są to sprawy indywidualne. Bardzo prawdopodobne, że będąc osobą wysportowaną, szybciej wrócisz do siebie.

Bądź wytrwała

Powrót do intensywnego uprawiania sportu po większej przerwie wiąże się z koniecznością uzbrojenia się w cierpliwość. Nawet jeśli byłaś aktywna w ciąży, nie uda Ci się błyskawicznie dojść do formy sprzed 9 miesięcy. Zresztą, skoro trenowałaś dłużej, to na pewno zdarzały Ci się przerwy i doskonale znasz to zdziwienie, kiedy po kilku tygodniach przerwy ze zdumieniem odkrywasz fakt, że nie jesteś w stanie zrobić nawet połowy dystansu. Jednak regularność jest Twoim sprzymierzeńcem, więc systematyczne treningi na pewno przyniosą rezultaty.

Szczęśliwa mama

Twój maluch potrzebuje tego, co niezbędne. A w pierwszej kolejności jest to zadowolona z życia mama. Dlatego właśnie powinnaś wrócić do treningów najszybciej jak to tylko możliwe, aby czuć się doskonale i w pełnej formie. W końcu opieka nad małym dzieckiem kosztuje niemało wysiłku, więc dobre samopoczucie i kondycja na pewno się przydadzą.