Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/qpharma/public_html/mumomega/libraries/cms/application/cms.php on line 460
Dziecko jak hantelek – ćwiczenia z bobasem - Mumomega

Dziecko jak hantelek – ćwiczenia z bobasem

Czas na ćwiczenia

Najtrudniejsze w ćwiczeniu po porodzie jest znalezienie odrobiny wolnego czasu. Z pomocą może przyjść tata malucha. Jednak nie zawsze sala treningowa jest blisko lub po prostu może nie chcesz opuszczać dziecka na tak długo. Jeśli jest zima, to trudno biegać po parku po dłuższej przerwie, bo grozi to przeziębieniem, co w Twojej nowej sytuacji może mocno pokomplikować sprawy.

Można z dzieckiem

Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz od razu robić bardzo forsownych ćwiczeń, aby wracać do formy. A skoro nie są to ćwiczenia wymagające specjalistycznego sprzętu lub dużej przestrzeni, możesz spokojnie wykonać je w domu. Co jeszcze lepsze, możesz zaangażować do tego swojego bobasa. Oczywiście nie chodzi o jakieś akrobacje, bo najważniejsze to zapewnić dziecku bezpieczeństwo. Chodzi bardziej o ideę, czyli uświadomienie sobie, że Twój maluch, z którym spędzasz tak dużo czasu może być dla Ciebie motywacją a nie wymówką.

Ramiona

Jednym z najprostszych ćwiczeń, które możesz wykonywać właściwie z noworodkiem, jest wzmacnianie ramion. Połóż dziecko na macie lub kocyku, a sama stań nad nim na czworakach i delikatnie opuszczaj tułów na ramionach i rób wyprosty. Możesz od czasu do czasu pocałować malucha, co z pewnością będzie przyjemne dla Ciebie i dla niego. Zbliżanie i oddalanie twarzy to także bardzo dobra zabawa dla dziecka, więc uśmiech na jego twarzy masz gwarantowany. Nieco starsze dziecko możesz unosić ponad głowę i to także będzie bardzo dobry trening dla Twoich ramion.

Nogi

Wzmacnianie nóg możesz rozpocząć od przysiadów z dzieckiem na ręku. Będzie stanowiło dla Ciebie dodatkowe obciążenie, co z pewnością wpłynie pozytywnie na efektywność ćwiczeń.

Brzuch

Mięśnie brzucha będą odpowiednio zadbane, jeśli położysz dziecko na sobie brzuszkiem do dołu i mocno je obejmiesz. W tym czasie podnoś nogi zginając je w kolanach pod kątem prostym. Dziecko możesz delikatnie kołysać, przekrzywiając się na boki. To ćwiczenie gwarantuje bardzo bliski kontakt.

Bezpieczeństwo

Opisane powyżej propozycje to tylko wstęp i właściwie od Ciebie zależy, jaki trening będziesz uprawiać wraz ze swoją pociechą. Pamiętaj tylko, że najważniejsze we wspólnym domowym fitnessie nie są Twoje efekty do osiągnięcia, ale bezpieczeństwo maleństwa i wspólna zabawa. Nie podrzucaj dziecka, bo może się to skończyć groźnym upadkiem. I zawsze, kiedy poczujesz jakikolwiek ból, przerwij ćwiczenia i zdecydowanie zmniejsz ich intensywność w następnym podejściu.

Motywacja

W ćwiczeniach z dzieckiem najlepsze jest to, że masz dodatkową motywację i inny, ciekawy sposób spędzania czasu z maluchem. A przy okazji ten nowy sposób pomoże Ci wrócić do formy i sprawi, że będziesz jeszcze bardziej zadowolona z życia.