Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/qpharma/public_html/mumomega/libraries/cms/application/cms.php on line 460
Dobry czas, by zacząć się ruszać - Mumomega

Dobry czas, by zacząć się ruszać

Gdyby tylko była chęć

Pozytywny wpływ umiarkowanej aktywności fizycznej na zdrowie jest powszechnie znany. Wyzwanie jednak polega na tym, że wymaga to pewnej dozy wysiłku, na którą nie każdego stać i na którą nie każdy ma ochotę. Być może Ty sama, mając przed oczami ważny cel, na przykład zgubienie kilku kilogramów, zrywałaś się do uprawiania sportu.  I ta motywacja mogła ulatniać się wraz z czasem, bo obowiązki, brak czasu, trochę lenistwa…

Zgubię troszkę kilogramów

Kilka miesięcy po porodzie to doskonały czas, aby zacząć się ruszać. Nie chodzi zaraz o przygotowywanie się do maratonu lub sport wyczynowy, ale rekreacyjną aktywność, która ma szansę stać się zdrowym nawykiem. Dotyczy to także taty dziecka. Być może na początku będziesz chciała po prostu szybciej zgubić kilka kilogramów, których trochę przybyło, jednak jeśli nie odpuścisz za szybko, będziesz miała szansę na to, że po kilku tygodniach wręcz będzie Ci brakowało ruchu. Dodatkową motywacją dla Ciebie i Twojego partnera może być fakt, że kondycja przyda się tym bardziej, im starsze będzie Wasze dziecko.

Ale jak zacząć?

Na początku zacznij po prostu od marszobiegów. Czyli kilka minut marszu przeplatanych minutą lub dwiema lekkiego truchtu. Najlepiej byłoby, gdyby udało Ci się wygospodarować czas na trzy takie lekkie treningi w tygodniu. Początkowo to będzie dziesięć, piętnaście minut, ale w miarę upływu czasu możesz zwiększać trening o kolejne minuty, dochodząc do trzydziestu bądź więcej minut. W ten sposób zapewnisz sobie to, co niezbędne, czyli odpowiedni poziom dotlenienia, przyspieszysz przemianę materii i po prostu będziesz czerpać z ruchu przyjemność.

Słuchaj siebie

Ogólne zasady mają być dla Ciebie jedynie rodzajem przewodnika, jednak najważniejsze, abyś słuchała swojego organizmu i odpowiadała na jego potrzeby. Ostatecznie Ty sama będziesz doskonale wiedziała, na ile możesz sobie pozwolić i co sprawia Ci przyjemność. Jeśli będziesz czuła, że marszobiegi to za szybko i za dużo, dobrą alternatywą może być na początek rower lub pływanie. W ten sposób zdobędziesz odpowiednią zaprawę, aby przerzucić się na delikatne truchtanie w parku.

Zacznij powoli

Najtrudniejszy jest pierwszy krok, więc warto rozpocząć nawet od najmniejszej ilości ćwiczeń. Umiarkowana aktywność fizyczna pozytywnie wpłynie na Twoje samopoczucie, pozwoli Ci pobyć chwilę samą, pomoże odreagować stres i sprawi, że będziesz miała dużo więcej siły, aby opiekować się swoim dzieckiem. Nie bez znaczenia jest także wpływ na kształt sylwetki, która sama zacznie się zmieniać ze względu na ćwiczenia, którym się poddasz.

Przekaż dobre nawyki

Dziecko wymaga niemałej aktywności, dlatego nabranie odrobiny kondycji jeszcze zanim ono samo zacznie biegać, jest doskonałą inwestycją na przyszłość. Ponadto może to być dobry początek przekazywania małemu człowiekowi zdrowych nawyków i spędzania większej ilości czasu na świeżym powietrzu.