Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/qpharma/public_html/mumomega/libraries/cms/application/cms.php on line 460

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/qpharma/public_html/mumomega/libraries/joomla/updater/updater.php on line 275

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/qpharma/public_html/mumomega/libraries/joomla/updater/updater.php on line 275

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/qpharma/public_html/mumomega/libraries/joomla/updater/updater.php on line 300
Ciało znowu w formie - Mumomega

Ciało znowu w formie

Trochę inne ciało

Twoje ciało zmieniło się po porodzie. Przybyło kilka kilogramów, sylwetka jest inna, kondycja pewnie trochę gorsza. Nie ma w tym nic dziwnego, bo przecież Twój organizm przez ostatnich kilka miesięcy był skupiny na tym, abyś wydała na świat nowego człowieka. A przy okazji sam poród to tak potężny wysiłek, że krótko po nim na pewno zwiększona aktywność fizyczna nie będzie tym, o czym pomyślisz w pierwszej kolejności. Nowe obowiązki i większe zmęczenie na pewno też nie będą zachęcały do zwiększonego wysiłki. Bądź  dla siebie łagodna i daj sobie czas.

Forma w zasięgu wózka

Kiedy już dojdziesz do przekonania, że jesteś gotowa nieco bardziej zaangażować się w odbudowę formy po ciąży, zacznij od spokojnej aktywności takiej jak spacer lub szybszy marsz. Wykorzystaj to, co masz pod ręką, czyli wózek, który stał się nieodłącznym towarzyszem Waszych codziennych spacerów. Skoro spacerujesz z dzieckiem praktycznie każdego dnia, wystarczy kilka drobnych modyfikacji, aby zwykłe spacery przerodziły się w treningi wspomagające powrót do formy. Zyskujesz podwójnie, bo Twój Maluszek z pewnością będzie dobrze spał na zewnątrz i mocno się dotleni, a Ty w tym samym czasie odbędziesz porządny trening.

Zacznij spokojnie

Na początku poznaj swoje możliwości, bo nawet jeśli trenowałaś w ciąży, Twój organizm może różnie reagować. Najlepiej będzie zacząć od krótkiego, ale szybszego marszu. Zobacz, czy będziesz się czuła po nim dobrze i stopniowo wydłużaj czas szybszego chodzenia tak, by dojść do prawie godziny po kilkunastu tygodniach. Efekty powinny przyjść zdecydowanie szybciej.

Wykorzystuj też wszystko, co pomoże Ci zróżnicować wysiłek, na przykład nierówności terenu. Pchanie wózka pod górę angażuje zupełnie inne mięśnie niż wędrowanie po płaskim terenie. Oczywiście musisz zdać się na zdrowy rozsądek, żeby jednak nie przeciążyć organizmu. Pamiętaj, że wózek i Twoje dziecko to pewien ciężar, którego pchanie będzie Cię wspomagać w powrocie do formy. W czasie wysiłku uwalniają się do organizmu endorfiny, więc takie szybsze, treningowe spacery będą miały pozytywny wpływ na Twoje samopoczucie.

Wraz z przyrostem kondycji i w porozumieniu z lekarzem będziesz mogła zacząć uprawiać inne sporty, dzięki którym jeszcze szybciej wrócisz do formy. Kluczowe będzie tutaj Twoje zaangażowanie sportowe przed ciążą i w jej trakcie. Obowiązuje prosta zasada, że im bardziej byłaś wysportowana wcześniej, tym łatwiej i szybciej wrócisz do dobrej kondycji.

Dieta jako dodatek

Jeśli już zaczniesz ćwiczyć, dużo łatwiej będzie Ci wprowadzić w życie zbilansowaną dietę, bo będziesz chciała maksymalnie wykorzystać efekty treningu. Jedno z drugim zazwyczaj idzie w parze i dużo łatwiej uzyskać synergiczne efekty.

Najważniejsze to zacząć

Ze względu na to, że w czasie po porodzie możesz czuć się różnie, miej dla siebie przed wszystkim sporo cierpliwości. To co niezbędne, to po prostu zacząć i nie oczekiwać od razu spektakularnych efektów. Dlatego właśnie proponujemy rozpocząć od drobnych modyfikacji Twojej codziennej aktywności, jaką są spacery z dzieckiem. A jeśli będziesz miała później czas i ochotę na więcej – nic nie stoi na przeszkodzie.